Thursday, September 17, 2009

Cuti Khas Aidilfitri...

yahooooooo...esok cuti. kepada yg masih keje esok (Jumaat) tabahkan hati..kuatkan semangat mnempuh sehari je lagi sblm mula cuti Sabtu ni...Actually aku terkejut gak...tak setting pun dlm fikiran jumaat ni cuti coz sekolah aku mmg tak ambik cuti...lainla sekolah abah aku,mmg ambik cuti. Sampai je sekolah lepas je kuar dr kereta ada sorang cikgu ni tegur "oit yana, esok cuti!" aku yg tak tau apa2 ni terpingga2 la jugak...aku tnye balik "cuti pe? cikgu ambik cuti rehat ker? ish...taklah PM bg aku cuti,tak caye tnye big bos...aku jawab balik,"eleh,tipu lah tu...pastu dia jawab balik"erm..nmpak gayanye ko je lah sekolah esok..org lain semua cuti...erm..malas la nk layan..aku pun naik la ke atas masuk bilik guru. Dgr riuh rendah diorang ni masing2 bising pasal cuti esok...aku pun tnyelah balik betul ke? Semua kata PM bg cuti khas Aidilfitri br umum mlm td time berita...Actually mlm tu aku tak sempat tgk berita. Tu yg blurr semacam tu. selalu mmg tepat je kul 8 aku on tv..tp mlm tu aku penat sgt.Wah, bestnye...mmg dh malas dh nk gi sekolah.coz mood raya tu dh dekat...so esok aku cuti...tp tadi kelam gaklah coz siapkan kje jumaat pnye..tp so far Alhamdulillah,settle semuanye.Yg cuti esok aku n abah aku je adik aku (Shida) still keje...erm..apa aku nak buat. Dlm minda aku nak rest jer.heheh.tp cmfirm pgarah aku yg kat umh ni (my mom) tak bg aku rest nyer...kan kerahan tenaga...Ala..ni yg tak best ni...erm,semalam my mom dh ajak aku gi Giant beli brg persiapan raya...tp aku je mntak postpone ari Sabtu ni,sbb cuti.so jmaat ni aku dh cuti apalagi shoping la aku esok...Malasnye la...nak tolak troli...Abah aku skrg ni kalau shoping dh jarang ikut sbb boring katanye. dh la lama. penat jer dia ikut baik dok umh...tp lg best kalau abah aku tak ikut. bukan pe dia tak suka lama2 kalau kuar..kalau dia ikut blm beli brg lagi dia dh ajak balik...bayangkan betapa tension nye kalau kuar dgn dia..Abah nk beli brg apa yg perlu jer..mana nk sama my dad n my mom..my mom kalau kuar shoping...mmg shoping btl selagi bonet kete aku tu tak pnh selagi tu tak balik...nsib bonet kete kecik jer...hai tak taulah.oklh dh lenguh tgn menaip..:-)

No comments: