Sunday, March 28, 2010

Minggu ke 6 di Bintangor...

Esok masuk minggu ke 2 aku berada di Bintangor ni slepas pulang menyelesaikan tugasku di Perak selama 3 minggu yang lepas. sekejap je rasanye masa sekarang ni. Tak sabar nak habis kursus...cepatla.huhuhu.tp sebelum habis kena tempuh pelbagai cabaran n dugaan yang mencabar ketahanan fizikal dan mental.mmg betul2 mencabar.kalau tak kuat semangat rasanya mmg tak leh nak go on.huhuhu. "Bukan senang untuk menjadi senang, n bukan susah untuk menjadi susah". so pilihla nak senang dulu ker susah dulu.Selama sebulan lbh aku berada di negeri Sarawak ini, mcm2 yang aku dapat. Dari segi cara hidup n budaya of coz berbeza dgn semnjung...so far setakat ni dpt la aku survive hidup kat sini walaupun ada masa2 yang membuatkan moodku rasa sedih n pilu,mengenangkn kaum kerabat di semenanjung tu.heheheh...kalau ikutkan tak la jauh sejam 55 minit dh sampai semennjung...berbanding Perak ke Kl pun ambik masa 2jam setengah lbh kurang...hahahh, tp tu la naik apa.(ayat penyedap hati)huhuhu.n my mom selalu pesan.."x pe bukannye jauh, tak lama pun kat sana akh bulan 11 dh habis" semua ni ayat2 penyedap n penenang jiwa.hahahaahah. Maksu aku lg teror bg kata2 semangat "xpe yana, tak lama gi sana enjoy n cuti2 Malaysia..takyah tension2...ada masa g makan angin.hahaha...jelajah Sarawak..bukan senang nak dpt ke sana...erm,kata2 perangsang dr makcik aku yg baik hati.hahah.tp bila difikirkan semula mmgla best.cuma mula2 aritu jer rasa tak ok,kalau saje2 nak kesini takder la...huhuhu.so peluang yg ada ni aku nak ambik n kutip sebanyak mana yg boleh untuk diri ini...see u all

No comments: