Friday, March 5, 2010

seminggu di Perak...

pejam celik pejam celik dh seminggu masa berlalu...cepatnyela..tak puas lg dok kat umh ni..tinggal 2 week lagi kat umah..then pasni balik Sarawak balik..tak bestnyer...time nk balik semnjung punyala excited...tp bila nk balik sana sayu nyer...alahai cam ner ni...tp berita yg amat myedihkan...sampai je umh hari Sabtu, lepas makan my dad bgtau yg kereta kesayangan aku baru kuar wad...aku sampai Sabtu,Jumaat tu baru kuar dr ICU...patutla sebelum nk tngglkan "dia" aku rasa sedih sgt...rupanyer nk jadi sesuatu...time aku g Sarawak adik aku yg tgh tnggu SPM tu ada kat umh..ntah cam ner dia try bawa ke jalan besar...time nk balik ke rumahla tiba2 ntah mcm mn melanggar van..maybe tak sempat brek atau tertekan myk..sbb dia tak der lesen lg br tgh belajar kereta..punya la brani...abis remuk depan keretaku...nasib dia tak der pe tp berjahit jugakla dahi n dada tu still sakit...time abah bgtau keretaku masuk ICU...meleleh la air mata...mmg bengkak mata..pantang org tnye pasal kereta.terus kuar air mata..mna tak nyer..tak smpai setahun lagi kereta tu...n betapa sayangnye aku kat kereta tu sampai abah aku nk pnjam pun aku siap pesan lg peraturan guna kereta tu.hahahah.tp tulah bnda nk jadi..my mom la pujuk redha je lah..pasni ambik kereta lain.yg pnting org selamat.hai..mmg tak sngka btl adik aku sorang tu brani sungguh...dahla time tu mak n abah kat Sarawak antar aku...nasib pakcik ada diala yg uruskan...aku nak tgk gmbr kereta tu cam ne tp my mom tak bg..dia kata better tak yah tgk..nnti bnjir plk umh.hahahah.ni pun bawa g sekolah tp still tak sedap..sbb enjin dia goyang lagi.kalau ikutkan tak leh kuar lagi dari wad..tp aku nk pakai g sekolah...terpaksa la walaupun semput still ada lagi...bila start enjin tu..sedihnyela bnyi...lain btl..dh tak orikan..sayu jer dgr bnyi enjin.hahah..my mom kata tak pe...pasni ambik kereta lain...erm..ntahla..tp sayangnye aku kat kerta tu hanya aku je yg tahu..sbb bukan senang aku nak dapat dia.dh dpt mcm tu plk jadinyer...haha..redha je lah...semua bnda kt dunia ni kan Allah yg punya kita pinjam jer..

No comments: