Friday, December 27, 2013

My SWEETHEART...


16 disember 2013
Bt 14 lekir...
Duhai kereta kesayangan ku kena cium lagi bt kali kedua.....
Kali ni lebih teruk dari kali pertama....
Masuk icu 2 bulan....
Time ni otw nk g sekolah,tgh sedap bawa keta, tiba2 kt selekoh ni ada lori terbalik so habisla barang2 dalam lori tu jatuh ke jalan. Jadinya jalan sebelah kanan aku tu ditutup untuk kereta sebelah sana.....
Ntah macam mana ada la beberapa orang yang jaga lalu lintas soh kereta aku ni berhenti..
Aku pun nampak macam ada something je kat depan tu, aku pun slowkan kereta n dengar pakcik tu kata berhenti. Aku pun berhentila....ingatkan apa la dia soh berhenti, rupa2 dia nak bg org laluan bertentangan aku tu jalan. Aku pun berhentikan kereta, kiranya aku depan sekali,kereta depan aku x der....
Beberapa saat kemudian, aku dengar pakcik tu menjerit n tiba2 aku rasa macam benda bergoncang... n rasa belakang kepala aku sakit. Segala macam barang2 dalam kereta aku habis jatuh kebawah.....
Pastu aku kuar dari kereta n tanya pakcik2 kt situ, kenapa?tiba2 aku blurrrrr...mmg rasa x pijak tanah time tu.....
Ada sorang pakcik tu kata kereta aku kene langgar belakang.....
X dapat nak luahkan apa yg aku rasa time kene tu....mmg x terkata...pas kena tu, aku wassup family aku n call my lovely mom, bgtau....
Pastu mak n abah aku gerak ke tmpt kejadian.....
Org yg langgar kereta aku tu pun x terkata, senyap jer.....masing2 terkejut kot.
Cuma aku bgtau dia bt report n aku nak claim insurans dia....
Pastu aku dok dalam kereta tunggu parents aku datang...
Bila parents aku sampai terus ke balai polis n terus ke toyota....masuk icu kt toyota.....
B4 gerak nk g sekolah malam n pagi tu, hati ni mmg dh x sedap....rasa malas jer sebenarnya nak gi sekolah hari tu. Rupa2 ada benda nak jadi....
Kuasa Tuhan, kita x tau...adalah hikmah disebalik kejadian ni....
Harap lepas sweetheart  kuar wad, jangan la jadi benda2 buruk lagi.....x sanggup aku...sampai sekarang aku terasa2 time kereta stop ada jer kereta belakang nak cium....



No comments: